preskoči na sadržaj
Vijesti

5. RAZREDI SUDJELOVALI U ISTRAŽIVANJU e PIRLS 2021.

Učenici 5. a i 5.c razreda sudjelovali su u međunarodnom istraživanju ePIRLS 2021.  kojim se ispituje čitalačka pismenost učenika. Istraživanje se provodi  u organizaciji Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA), nezavisne međunarodne organizacije koju čine nacionalne istraživačke institucije i državne agencije, a koja provodi međunarodna istraživanja učeničkih postignuća od 1959. godine.

Čitanje je možda najvažnija vještina koju dijete može usvojiti, a ključna je za akademska postignuća, kao i za daljnji život. PIRLS je međunarodno istraživanje čitalačke pismenosti učenika četvrtoga razreda koje se provodi od 2001. godine svakih pet godina. PIRLS 2021. peti je ciklus ovoga istraživanja kojim se dobiva uvid u trendove u postignućima učenika u čitalačkoj pismenosti tijekom perioda od dvadeset godina. Na temelju sveobuhvatnoga okvira istraživanja, PIRLS-om su prikupljeni međunarodno usporedivi podatci o tome koliko dobro djeca čitaju nakon prve četiri godine osnovnoškolskoga obrazovanja.

Uz Hrvatsku, više od 50 zemalja sudjeluje u ciklusu PIRLS 2021.

U Hrvatskoj je za ovo istraživanje odabran uzorak škola. U svakoj školi iz uzorka odabran je barem jedan četvrti/peti razred koji je sudjelovao u ispitivanju, a u svakome odabranom razredu učenici su rješavati PIRLS ispit te popuniti Upitnik za učenike elektroničkim putem unutar aplikacije ePIRLS Player. Osim učenika u ispitivanje uključene su bile  učiteljica iz 4. razreda, ravnateljica  koji su popunjavali svoj upitnik te roditelji  koji su popunjavali  Upitnik o učenju u ranoj dobi.

Ispitivanje je trajalo oko tri sata. Učenici su individualno, putem računala, odgovarali na pitanja nakon čitanja teksta kraće priče ili sudjelovanja u razrednom projektu koji se sastojao od čitanja pripremljenog  članka s interneta te odgovaranja na pitanja. Na kraju ispunili su upitnik osobnog razvoja. Iskustva učenika su različita. S radom na razrednom projektu putem računala susreli su se prvi puta, no kako su im upute jasno dane vrlo dobro su se snašli. Neki su pak komentirali da toliko teksta nisu već dugo pročitali u toliko „malo“ vremena. Motivirajući materijal za ispitivanje i rješavanje putem računala,u konačnici, nisu zamorili učenike koji su zaista dali sve od sebe kako bi što bolje odgovorili na zadatke. Rezultati ispitivanja sumirat će se regionalno te usporediti s ostalim državama sudionicima istraživanja.  Koordinator ispitivanja bila je pedagoginja Koraljka Bendelja.

Fotografije možete pogledati u foto-galeriji.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Koraljka Bendelja Dražen Oletić   datum: 29. 11. 2021.

e-Škole

EMA


e-Dnevnik


Korisni linkovi

Tražilica

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji



Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju