Inicijalna provjera čitalačke pismenosti učenika 6., 7. i 8. razreda Osnovne škole Kuršanec
U okviru eTwinning projekta U zemlji znakova i riječi u Osnovnoj školi Kuršanec u siječnju 2022. godine proveli smo početno ispitivanje čitalačke pismenosti učenika 6., 7. i 8. razreda. Cilj ove provjere bio je provesti analizu čitalačke pismenosti s tri aspekta:
Zadaci su bili oblikovani prema uzoru na PISA ispitivanja čitalačke pismenosti i odnosili su se na četiri tipa teksta: na književni tekst, neknjiževni tekst, tablice/grafikone i plakat.
Ispitano je 12 učenika 6. razreda, 18 učenika 7. razreda i 27 učenika 8. razreda.
Svrha je ove provjere otkriti poteškoće naših učenika u razumijevanju tekstova i na temelju toga odrediti strategiju kojom bismo unaprijedili njihovu čitalačku pismenost.
Analiza i interpretacija rezultata
Književni tekst
Učenici 6., 7. i 8. razreda bili su najuspješniji u rješavanju zadataka u kojima je trebalo u pronaći i prepoznati očite podatke (zadaci sa zaokruživanjem). Slabiji su rezultat postizali kad je trebalo pronaći skriveni podatak uspoređujući i povezujući različite informacije iz teksta. Najmanje su bodova skupili u 4. zadatku jer nisu odgovorili cjelovitom rečenicom i potkrijepili svoj odgovor navodima iz teksta. Učenici 8. razreda bili su najuspješniji u rješavanju zadataka koji traže razumijevanje teksta na temelju očitih i skrivenih podataka (objedinjavanje i tumačenje).
Neknjiževni tekst
U ovoj su skupini zadataka učenici čitali novinarske članke s internetskih portala: članak o toleranciji vezan uz Svjetski dan tolerancije (6.r.) i kratku reportažu o jednoj konferenciji o obrazovanju i zapošljavanju Roma (7. i 8.r.). Birajući tekstove, pazili smo na to da u njima ne bude mnogo nepoznatih riječi te da su one manje jasne objašnjene u samom tekstu (npr. tolerancija). Kako su riješili pojedine zadatke, možete pogledati u tablici i detaljnom prikazu analize rezultata u priloženoj prezentaciji. Slabije rezultate postigli u 4. zadatku u kojem je trebalo izraziti svoje mišljene o rješenju problema i potkrijepiti ga navodima iz teksta.
Tablični i grafički prikazi
Učenici 6. razreda mnogo su se teže snašli u tabličnim i grafičkim prikazima od učenika 7. i 8. razreda. Većina je učenika najbolje riješilo zadatke u kojima je trebalo pronaći jedan podatak iz tablice. Učenicima 6. razreda najteži je bio zadatak u kojem je trebalo pronaći nekoliko informacija u tablici, usporediti ih i na temelju njih donijeti zaključak. Slične su probleme imali i učenici 7. i 8. razreda, no oni su ih ipak točno riješili u većem postotku. Čitanje i uspoređivanje podataka iz grafikona većini je učenika također predstavljalo teškoću. Rezultate možete pogledati u detaljnoj analizi.
Plakat
Učenici obiju skupina najviše su bodova ostvarili u posljednjoj skupini zadataka vezanih uz plakat o nekom događaju. Možemo pretpostaviti da je uzrok tome sličnost informacija na plakatu s onima koje danas prevladavaju u komunikaciji učenika: To su brze, kratke i jednoznačne poruke. Rezultate možete pogledati u detaljnoj analizi u priloženoj prezentaciji.
Zaključak
Ako usporedimo sve rezultate, možemo vidjeti da su učenici ostvarili najviše bodova u razumijevanju teksta na plakatu. Postigli su slabije rezultate u razumijevanju neknjiževnog teksta od književnog, a najteže im je bilo snalaženje u tablicama i grafikonima. Tu je vidljiva povezanost s uspjehom učenika iz različitih nastavnih predmeta u školi jer slabije rezultate postižu upravo u predmetima koji iziskuju razumijevanje neknjiževnih tekstova, povezivanje, primjenu i promišljanje o informacijama iz različitih izvora.
Ovo je bila samo provjera čitalačke pismenosti, a to je tek početak. Možda nije bit u njenoj provjeri, vrednovanju i ocjenjivanju, već je važnije pronaći načine kako da se čitalačka pismenost učenika unaprijedi.
Detaljna analiza rezultata
Detaljna analiza rezultata prikazana je u obliku fotografije i priložene prezentacije.
Upisi u srednju školu |
• Upisi.hr - Nacionaln... |
• Kalkulator bodova za... |
• Informacije o upisim... |
• Učenici.com-pomoć u ... |
Srednje škole u Međi... |
• Gimnazija Josipa Sla... |
• Tehnička škola Čakovec |
• Ekonomska i trgovačk... |
• Gospodarska škola Ča... |
• Srednja škola Čakovec |
• Graditeljska škola Č... |
• Srednja škola Prelog |
Srednje škole u Vara... |
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |