Povijest je učiteljica života i svjetlo istine, a često nam najsnažnije poruke šalje preko umjetnosti. U srijedu, 5. studenog 2025. godine, učenici sedmih i osmih razreda OŠ Kuršanec upoznali su se s dijelom hrvatske i svjetske povijesti tijekom terenske nastave u Zagrebu. Nakon razgovora o Drugom svjetskom ratu i Dnevniku Ane Frank na satu hrvatskoga jezika, učenici su posjetili Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskog i slušali operu „Glas iz tišine“. Riječ je o operi nadahnutoj Dnevnikom Ane Frank koja progovara o strahotama rata gledanim dječjim očima te o mržnji i netoleranciji zbog kojih se neprestano događaju novi ratovi i stradavaju najranjiviji članovi društva – djeca.
Učenici su nakon susreta s antiratnim glazbeno-scenskim djelom zakoračili u čudesan svijet naših predaka satkanim od magičnih stvorenja i pojava koja su nastanjivala maštu i nastala u vrijeme kada se svijet ljudi i vila preklapao. U Muzeju zaboravljenih priča susreli su se s narodnim predajama i mitskim bićima iz mitologije starih Slavena te tako povezali znanja sa satova lektire s uprizorenim dijelovima legendi i priča. Saznali su tko su Mokoš, Perun i slična bića koja se pojavljuju u Pričama iz davnine Ivane Brlić Mažuranić. Nakratko su postali i mali istraživači vidljivog i nevidljivog u kući čudesa koja predstavlja bogatu nematerijalnu baštinu kroz autorski koncept multimedijskog umjetnika Zdenka Bašića.
Šećer uvijek dolazi na kraju. U našem slučaju, posljednja je na redu bila čokolada, odnosno Muzej čokolade, najslađe mjesto za razgledavanje. Svatko se barem na trenutak osjećao kao Charlie Bucket iz romana Charlie i tvornica čokolade Roalda Dahla. Neki su čak sjeli i na bicikl kakav se pojavljuje u romanu te u istoimenom filmu. U ovom su slatkom muzeju učenici saznali kako je nastala čokolada te na koji se način konzumirala u pojedinom povijesnom razdoblju. Upoznali su se s hrvatskim tvornicama slatkiša te s najpoznatijim svjetskim proizvođačima čokolade i bombona. Nitko nije dobio zlatnu ulaznicu poput Charlieja Bucketa, ali je svatko u svojoj ulaznici pronašao zrno kakaovca i pet vrsta čokoladnih bombončića. Pri kraju razgledavanja svaki je učenik mogao kušati čokoladu koja je u slatkim potočićima tekla na nestrpljive žličice. Bio je to veseo završetak terenske nastave u Zagrebu. Učenici su se susreli s umjetnošću i na vrlo zanimljiv način povezali povijest, književnost, geografiju, glazbu i likovnu umjetnost. Bilo nam je nezaboravno i nadamo se da će učenici na sličan način opet moći učiti i razumijevati istine o kojima umjetnost najglasnije progovara.
Anamarija Puklavec, učiteljica hrvatskoga jezika


