preskoči na sadržaj
Preporuke za čitanje

Nezadovoljna bubamara : prekrasna priča za djecu sa vrlo snažnom po(r)ukom na kraju

Sunčana Škrinjarić, autorica koja je nebrojeno puta odvela najmlađe u maštovit svijet bajki, napisala je i ovu prekrasnu i poučnu priču koju je oslikala poznata ilustratorica Marsela Hajdinjak.

Glavni lik ove priče malena je bubamara koja je nezadovoljna svojim crnim točkicama. Iako joj je prijatelj skakavac pokušao objasniti kako je upravo te točke čine posebnom, ona je ustrajala u namjeri da ih ukloni, a kao idealno rješenje pokazala se kantica sa zelenom bojom.

Nakon što je uronila u kanticu i postala zelena, odlučila se pohvaliti drugim bubamarama. Međutim, druge bubamare nisu dijelile njezino oduševljenje i rekle su joj da je ružna. Nesretna je bubamara odlučila posjetiti skakavca, no ni on nije bio zadovoljan njezinom novom bojom i savjetovao joj je da je ukloni. Bubamara je cijelu noć čekala kišu koja će joj oprati boju, a nakon što je kiša konačno i pala, bubamara je opet postala sretna.

Na kraju se priče pojavio i jedan puž sa važnom po(r)ukom – boja i točke nisu važne!

Ova prekrasno oslikana bajka pokazuje mališanima kako je prirodna ljepota vrednija od lažne, a najvrednije je ono što nosimo u sebi…i zbog toga je svakako preporučujemo.

NAGRADA IBBY ČASNE LISTE za 2014. godinu za ilustracije Marsele Hajdinjak.


NAJDRAŽE KNJIGE NAŠIH UČITELJA : knjige koje se pamte

Mjesecu hrv. knjige 2016. učenici viših razreda (5.-8. r) imali su zadatak da naprave intervju sa svojim razrednikom/razrednicom na temu čitanja (vole li čitati, što danas čitaju, a što su čitali nekad…). U nastavku možete pročitati jedan od intervjua koji je svojevrsna preporuka za čitanje dobrih knjiga.

Intervju s učiteljicom hrvatskog jezika Anamarijom Mihić (razrednicom 6. b razreda)

Što ste čitali dok ste bili naših godina?

Kad sam bila vaših godina, čitala sam časopis „Modra lasta“, a povremeno i list za mlade „Bravo“. Naravno, čitala sam i zadanu lektiru. Jako sam voljela čitati, ali nisam baš voljela pisati lektiru jer smo svaki put morali prepričavati sadržaj i pisati bilješku o piscu.

Jeste li čitali samo lektiru ili ste čitali i druge knjige?

Uz lektiru sam čitala i druge knjige, zapravo sve do čega sam mogla doći. Čitala sam knjige koje bih dobila na poklon, npr. Blizanke Emila Kastnera i Gimnazijalku Antona Ingoliča, ali i romane Marije Jurić Zagorke i Janka Matka.

Koja knjiga Vam je posebno ostala u sjećanju i zašto?

Iz nižih razreda u najljepšem sjećanju mi je najviše ostala Pipi Duga Čarapa spisateljice Astrid Lindgren te Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić zato što su mi ta djela najjače razbuktala maštu i vodila me u neke druge, zanimljive svjetove u kojima je sve bilo moguće. U višim me se razredima najviše dojmio Dnevnik Anne Frank jer me dirnula nesretna sudbina te židovske djevojčice i naučila me da počnem više cijeniti život. Dragi su mi i romani Augusta Šenoe: Branka i Zlatarovo zlato jer sam voljela povijesne teme.

Volite li čitati i što sada čitate?

Danas u čitanju doista uživam, ali imam malo vremena za knjige. Najviše knjiga pročitam ljeti jer tada nema nastave. Trenutno čitam roman Izgubljena kći J. Archera, nastavak romana Kane i Abel istoimenog autora. Ta djela bih preporučila svim odraslim čitateljima kao i trilogiju Milenium švedskog autora Stiega Larsona. Vama učenicima preporučila bih da pročitate roman Djevojčica iz Afganistana Deborah Ellis te Tajni leksikon Želimira Hercigonje. Zapravo, čitajte sve što vam je pri ruci pa ćete s vremenom moći prepoznati djela koja vrijedi čitati.

Pitanja sastavili i odgovore zapisali učenici 6. b razreda (šk. godina 2016./2017.)


Miro Gavran: SRETNI DANI

Preporučujem da pročitate knjigu „Sretni dani“ koju je napisao pisac Miro Gavran. U knjizi dvojica prijatelja Pero i Jurica pokušavaju spojiti svoje roditelje. Ako želite saznati jesu li u tome uspjeli, pročitajte knjigu!

Sara Strbad, 6. a razred (školska godina 2011./2012.)

 

 

 

 


Jasminka Tihi-Stepanić autorica je tinejdžerskog romana "Imaš fejs?" koji svakako vrijedi pročitati. Roman je aktualne tematike koja je bliska mladom čitatelju. U nastavku pročitajte što je o romanu rekao poznati hrvatski pisac Božidar Prosenjak.

"Kata je odlična učenica osmog razreda jedne novozagrebačke osnovne škole i živi u skladnoj, ali pomalo monotonoj obitelji. Ima brata Buhu i tetu Bibu, a obiteljsku atmosferu dopunjuje i pas Crni. Kada Kata upoznaje zanimljivog dječaka, svog vršnjaka, njezina najbolja prijateljica Nataly, koja je gotovo uvijek sama kod kuće, počinje se preko Facebooka dopisivati s Tommy Boyem, mladićem puno starijim od sebe. Ne obazire se na Katina upozorenja da bi trebala biti oprezna u komunikaciji s nepoznatim osobama i držati se svojih vršnjaka te se lakovjerno upušta s njim u vezu.

Osim što problematizira sveprisutnost Facebooka u životu djece, roman govori o pritisku potrošačkog društva na mlade, o medijskom senzacionalizmu, prvim ljubavima, prijateljstvu, bratskim odnosima i obiteljima u kojima su se istinske vrijednosti zaboravile. Na poseban način roman otvara pitanja o novim tehnologijama, načinima komuniciranja i društvenim mrežama u čijem se korištenju skrivaju mnoge dobrobiti, ali i rizici koji vrebaju na djecu, osobito onu bez nadzora." Božidar Prosenjak

Knjiga „Imaš fejs?” dobitnica je KNJIŽEVNE NAGRADE "MATO LOVRAK".


 

e-Škole

e-Dnevnik


Korisni linkovi

Tražilica



Kalendar
« Srpanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Carnet - vijesti
10.07.2017. 13:05
Ministrica Divjak dala podršku projektu e-Škole
Zahvaljujući pilot projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“, 151 škola će od jeseni biti spremna za primjenu modernijeg poučavanja koje će obilovati novim sadržajima i mogućnostima, rečeno je danas na predstavljanju dosadašnjih rezultata ovog projekta kojeg provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet.

01.07.2017. 14:56
Ispunite upitnik o digitalnim kompetencijama u okviru projekta CRISS
U siječnju 2017. godine započeo je CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) projekt iz programa Europske unije Obzor 2020. 

29.06.2017. 11:22
U okviru projekta e-Škole objavljeno 70 novih scenarija poučavanja
U sklopu pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ objavljeno je 70 novih e-Škole scenarija poučavanja. Svi zainteresirani nastavnici nove scenarije mogu pronaći na mrežnoj stranici https://scenariji-poucavanja.e-skole.hr/ , a dostupno je 15 scenarija za nastavni predmet kemije, 18 fizike, 18 biologije te 19 matematike. 


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju