preskoči na sadržaj
 

Eko čišćenje

Tematsko područje

Ekološko

Cilj

Na temelju vlastitog istraživanja osvijestiti važnost uporabe ekoloških sredstava za čišćenje, umjesto kemijskih.

Škola

Osnovna škola Kuršanec, Glavna 15, 40 000 Čakovec

Telefon/ telefaks : 040 389 099

E-adresa: os-kursanec@ck.t-com.hr

Voditelji

 Zvonka Rakuša, dipl. učiteljica razredne nastave i hrvatskoga jezika

 

Učenici

Učenici koji su sudjelovali u izradi projekta su članovi grupe „ Građanski odgoj“: Tea Jalušić ( 4.b ), Anita Drožđek ( 4.b ), Kristijan Šardi ( 4.b ), Aleks Salimović ( 4.b ), David Ignac  ( 4.b ), Klara Bacinger ( 4.b ), Đura Oršuš ( 4.c ), Danijela Balog  ( 4.c ),  Dora Kos  ( 4.b ), Robi Horvat ( 4.b ), David Tušek ( 4.b )

Učenici koje će predstaviti projekt: Tea Jalušić ( 4.b ), Klara Bacinger ( 4.b ), Dora Kos ( 4.b ) i Anita Drožđek ( 4.b ).

 

Opis

Izbor i istraživanje problema

Na mnogim televizijskim emisijama, novinama i časopisima slušamo i čitamo o zagađivanju okoliša, odnosno kako treba osvijestiti  djecu i odrasle o njegovom očuvanju. Kod kuće i u školi vidjeli smo da se čišćenje obavlja kemijskim sredstvima  koja štete zdravlju čovjeka i okolišu. Razmišljali smo, kako bismo mi mogli utjecati i vlastitim primjerom pokazati  našim roditeljima i tetama spremačicama, da zamijene kemijska sredstva prirodnim. Tako smo došli do problema kojim se želimo baviti u našem projektu.

Anketirali smo više roditelja jer smo željeli saznati što koriste za čišćenje i jesu li probali čistiti prirodnim sredstvima. Na internetu smo pronašli i zakone koji govore kako treba postupati s okolišem kao i to da su građani kao pojedinci odgovorni za svoja ponašanja prema sebi i prirodi.

 

Moguća rješenja problema

 U svakodnevnim situacijama često puta moramo odlučiti što ćemo i na koji način nešto napraviti, a nismo sigurni u sam ishod. Kad smo odabrali problem, počeli smo razmišljati i o načinima rješavanja tj. provođenju eko čišćenja. Prvo smo raspravljali o jakim i slabim stranama pri čišćenju  prirodnim ili kemijskim sredstvima. Kako bi tema projekta dobila na važnosti, prvo smo se trebali educirati i proučiti literaturu, a zatim isprobati djelovanje prirodnih sredstava. Neki su se zalagali da bi trebalo čistiti samo prirodnim sredstvima, dok bi drugi čistili samo kemijskim. Složili smo se, da svakako treba informirati roditelje i  učitelje, te izraditi jedan letak s konkretnim primjerima kako čistiti.

 

Najbolji pristup rješenju problema

Nakon rasprave što bi bilo najbolje, odlučili smo da ćemo proučiti literaturu, sami isprobati čistiti prirodnim sredstvima, informirati roditelje na roditeljskim sastancima, a učitelje u školi. Izradit ćemo letak s konkretnim primjerima čišćenja, a za učenike u školi izraditi jedan plakat.

Plan djelovanja

Nakon čitanja literature o prirodnim sredstvima, sami smo isprobali djelovanje i učinkovitost. U školi smo octom i vodom čistili stakla i ogledala, za čišćenje odvoda umivaonika koristili smo sol, soda bikarbonu i ocat, a za mrlje limun. Svoja iskustva ispričali smo spremačicama i  ravnateljici, a kod kuće smo roditeljima i sami  pokazali naše „eko čišćenje“.

Projekt je bio predstavljen

Projekt će biti  predstavljen Vijeću roditelja OŠ Kuršanec, roditeljima 4.c,  4.b i 4.d razreda na roditeljskom sastanku, učiteljicama i učiteljima OŠ Kuršanec, ravnateljici i spremačicama. Na Web  stranicama naše škole može se pročitati o projektu i pogledati letak s uputama za čišćenje prirodnim sredstvima, koji smo izradili.

Ostvareni rezultati

Učenici su radom na projektu razvijali komunikacijske i socijalne vještine neophodne za svakodnevni život , tražili su informacije vezane uz problem kojim su se bavili, argumentirano zastupali svoje stavove i razvijali kritičko mišljenje. Baveći se temom vezanom uz ekologiju, postali  su odgovorniji  i osjetljiviji u  odnosu prema okolišu i svom zdravlju.

Zainteresirali su roditelje ( mame ), bake i učiteljice, a ponajprije sami sebe za  sudjelovanje u čišćenju, a da pri tom ne štete sebi i okolišu.

Fotografije pogledajte u našoj foto-galeriji.

e-Škole

e-Dnevnik


Korisni linkovi

Tražilica



Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Carnet - vijesti
20.06.2017. 12:51
CARNet donirao sustav za praćenje kakvoće zraka Tehničkoj školi u Sisku
Tijekom dana mnogi od nas većinu vremena provode u zatvorenom prostoru – kod kuće, na poslu ili u školi. Kakvoća zraka koji udišemo u zatvorenom prostoru ima izravan utjecaj na naše zdravlje, a loša kakvoća zraka u zatvorenom prostoru može štetiti osjetljivim skupinama stanovništva u koje spadaju i djeca.

20.06.2017. 11:02
Poziv na prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet priprema provedbu postupka javne nabave za „Nabavu opreme za regionalne obrazovne centre u okviru projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” i „Nabavu visokodostupnog sustava za pohranu i analizu strukturiranih i nestrukturiranih podataka u okviru projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)”.

02.06.2017. 13:40
Webinar: My SUSI Experience
U ponedjeljak 5. lipnja 2017. godine, od 20 do 21 sat, Hrvatsko udruženje profesora engleskog (HUPe) u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom “My SUSI Experience”.


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju